Mat o utflykter...

ja det kan bli lite rörigt när jag hoppar fram o tillbaka i bloggen. Tillbaks till onsdag kväll då vi drog upp ett gäng till "Family 50 bath" för att äta en massa gott igen Kan inte fatta att det är så billigt o framförallt gott. Har tipsat många nu om detta stället. Jag o Kjell Bengt o Annette Inga-Lill o Hasse ( Ulf o Gerd anslöt sig lite senare) beställde in bordet fullt av starka o mindre starka Thairätter svetten rann på näsan minst lika mkt som ölen som rann ner i halsen. Prat o skratt o livat .
Hände ngt lite otäckt strax innan vi kom som jag slapp att se, de hade kommit en orm kanske inte så stor men dock giftig på gatan upp till vår Restaurang som ngn tog bort Bläää o brrr ....
När vi mättare än mättast reste oss så kom vi på att kaffe skulle vi nog ha, så trillade iväg mot en "bar" hmm där vi intog diverse goda drycker nåväl en del med kaffe i .Allmänt skratt när Gerd betällde en moskito...fast det var ju en mojjito hon ville ha. Vi var åtta personer som beställde, Annette först,  hon visste att bartendern inte var den snabbaste i den här byn. Tror det tog 30 minuter innnan sista fått sin drink.....Men han var glad iallafall o det är viktigt. Senare än senast så lurvade vi alla hemåt nöjda o glada .
Ja just det vi betämmde ju med herr polis o fru att vi skulle ta en båt på torsdagen o besöka några öar.
Klockan 09.00 träffades vi vid båttrappan , fick oss en longtailbåt m förare. Vi hade en helt underbar dag med start på Chicken Island TubIsland där vi kollade efter apor men dom syntes inte, badade istället o njöt av solen . När det började komma för mkt båtar så drog vi vidare . Vår förare körde runt ön så vi fick se "kycklinghuvudet" o en massa annan vacker natur på håll. Han ville vi skulle snorkla men ingen var så sugen på det då utrustningen fiskades upp ur en halvssnusskig låda i båten.
Vi fortsatte mot Phranang där Princessgrottan finns .Ja ngn prinsess såg vi ju inte men en massa "snoppar" i olika utförande o storlekar. Som jag tror har ngt med fruktbarhet o välsignelse att göra.  Där fanns alla apor som vi inte såg tidigare . Köpte lite mat av båtfolket o badade i sååå underbart fint vatten .. var så härligt så man ville inte gå  upp. Åkte sen efter några timmar vidare till Railley beach för mera bad o lite kaffilering.
En underbar dag med två mysiga nyfunna vänner ... När vi kom tillbaka till Aonang bestämmdes att vi skulle träffas o äta lite vid sjutiden . Till hotellet dusch o vila.
Dax att ge sig ut kvart i sju då börjar det att regna så smått, väntar lite o väntar lite till.... Vi har aldrig sett så mkt regn det var som en kran släpptes på det forsade nerför gatorna . Vid halvåtta drog vi iväg iallafall,innan vi kommit halvägs var vi genomblöta inpå kroppen Rann nerför paraplyet o ner på ryggen o ner i shortsen.
Jag o Kjell gick in på ett cafe o tog lite att äta, förstod att våra vänner inte skulle komma .
Ätit o hoppats på att det skulle sluta men icke. Fortsatte lika mkt som förut. Näe nu går vi hem ändå, sandalerna i handen o barfota plaskade vi hemåt . Väl på hotellet så forsade vattnet även i korridorerena utanför rummet . Helt otroligt. det hade kommit nästan 90 millimeter på kort stund fick
vi reda på.
Kaffe på balkongen var inte att tänka på blev på rummet till vattten skvalande utanför.....sov gott sen iallalfall m kläder på tork lite här o var. Nu ska vi förbereda oss mentalt för att åka hemåt.