Dag fem i Aonang

Har sovit lite dåligt inatt, sängarna är  för hårda kom på att jag kunde lägga mig på kuddarna som är bautastora, enda problemet var att när jag skulle vända mig så kanade jag av o vaknade... det hände ett antal gånger så kl 06.00 fick jag nog o fick fram min bok o började läsa. Snart så vaknade guben till oxå det var dax för frukost, kan ju nämna att det är inte jämnförbart med buffen i Karon när vi var där sist. Vi fick se att det vankades pannkakor idag njammi njammi.....jaja dom var ju inga höjdare smakade inte mkt men med en touch av vanilj inte ens Kjell åt upp..

Vi hade bestämmt att det skulle bli massage idag, så vi tog oss till beachen där det finns många massageställen , svårt att bestämma sig men stannade iallafall hos några tjejer som genast började le o visa priser o madam hit o madam dit ;=)
Fick lägga oss på varsinn madrass intill varandra o så drog det igång startade med mina fötter som verkligen behövde sig en omgång aj o aj hon filade på ordentligt bara väntade på att vinkelslipen skulle komma fram...
Ja sen blev vi rejält knådade båda två , dom både satt o stod på oss o tryckte ontgott gjorde det .,men nu är vi som nya människor mjuka o fina i hela kroppen.
Efter betalningen som BARA kostade oss 200kr för 2.5 timma så blev vi bjudna på färsk ananas o gammal banan enligt Kjell.
Skulle sedan lägga oss tillrätta på stranden men hann bara ta ett dopp när det kom lite duggregn så vi beslutade oss att gå till hotellet igen. Väl framme där så var det sol igen o då blev det poolbad istället resten av eftermiddagen.

Första advent på en balkong i Aonang

Efter lite fiff o dusch på kvällen o när regnskuren avtagit så rustade vi oss igen med paraplyerna (som hotellet bjussar på) och tog den vanliga vägen FÖRBI alla bazarer för att hitta någonstans att äta. Vi har bestämmt att prova ngt nytt ställe varje kväll om möjligt....Fick syn på ett otroligt ruffigt ställe men fullt av folk som åt o såg nöjda ut.Där stannade vi o fick ett bord beställde ngt som vi knappt visste vad det var, men sååå otroligt o gott billigt. Några kalla slank oxå ner , nu har mannen piggnat till ordentligt.;=)
Hemma igen på hotellet o det vanliga balkongkaffet innan sängläge intas Godnatt för idag....

1.a Advent i AoNang

Vaknade tidigt på morgonen av att reget fullkomligt öste ner, gick till frukosten med den stora förhoppningen att det snart har regnat över....No no ingen risk alls det fortsatte framåt fm utan så mkt som en skymt av solen.Men då vi ju är från norden o tappra vikingar så beslutade vi oss för att man kan ju inte bli mer än våt och rustade oss men var sitt parflax .
Vi gick mot motsatt håll mot vad vi brukar alltså mot bergen istället, smal väg mkt bilar och en massa leende tuktukförare som undrade om vi inte ville ha skjuts. Tyckte väl vi var ena riktiga dårar som gick i det ovädret, vått men otroligt varmt ändå.
Vi laffade på utan att ha en aning om var vi skulle hamna, i värsta fall fick vi väl vända . Frågade en man på en bensinstation om vägen, ja om man nu kan kalla det för bensinstation . En träkur stor som ett utedass med ett bensinfat där en slang var fastsatt o hängde ut genom en glugg bara att köra intill o tanka snacka om DriveIn... hahaa

Fick se ett fantastiskt vackert tak långt bort såg ut som ett slott eller tempel, dit måste vi gå. Trampade i våra sandaler o kom till slut fram . Det var ett stort hotell där min vän Ida o hennes familj bodde i våras när dom var här. Vi var tvugna att gå in o titta lite o det var såå tjusigt om man jämför med vårt pang...

Dax att ta sig mot vår by igen o äntligen slutade regnet skönt, stannade o tog lite vätska på ett strandcafe o kollade på badande hundar, dom enda som syntes i vattnet idag.
Väl tillbaka på hotellet blev det pool o sol, så vi fick den dagliga dosen .
Ikväll har vi varit ute o gått igen runt omkring här o kollat folk o bazarer Tog oss lite att äta på fam Gottbergs favvorestaurang Tanta`s riktigt god mat där som på alla andra ställen vi varit på.

Eftersom det nu är 1.a advent så måste ju första ljuset tändas så kaffe o pepparkaka har just intagits på balkongen med julmusik i datorn .Känns konstigt med sån värrme o ändå är det snart jul.....

Det var allt för nu........

Svårt att lägga in bilder återkommer med detta

Otroligt varm kväll...

Lördagen har väl förflutit som de tidigare dagarna med sol o bad på förmiddagen. Tog oss ner till en lång fin sandstrand där vattnet känns som sammet på kroppen . Jag som egentligen är badkruka låg i hur länge som helst bara njuter av värme o sol.
När vi börja anta grisfärg så drog vi oss upp mot hotellets pool o lite skugga . Kjell har piggnat till  nu så det blev en poolChang som lätt rann ner i strupen , kall o god.

Det finns mycket  lustigt o en del mindre lustiga folk som det brukar vara på semesterorter.En Mr besserwisser som tror han är skitrolig o ett yngre par som verkar vara stenhöga mest hela tiden men helt oförargliga. Så har vi familjen mamma pappa o två söner dom är mest gulliga o rara , ja o så är det ju vi då men men jaja , inga kommentarer.

Uppiffade o fräscha greppade vi paraplyet som vi inte haft tidigare kvällar o då har regnet vräkt ner, för att ge oss ut på en byrunda. Gick hela strandpromenaden till en restaurang där det var blandad underhållning av trubadur och uppvisning av Thaiboxning (inget för mig bara sparkar  gap o skrik) Kjell tyckte att det var precis som hemma hos oss..hmm
Sen var det dansuppvisning av två krigare med stora svärd.
maten var otroligt god o hyfsat billigt. Mätta o nöjda tog vi en tur i shoppingstråket för att tacka nej till ett antal som ville sälja både det ena o andra, det vill till att hålla på sig eller i varje fall i plånboken.

Nu är det kaffilering på balkongen som gäller . Tänk vad bra vi har det ...

Förresten paraplyet behövde vi aldrig använda om vi inte räknar de gångerna som Kjell nästan slog ner folk med det ....hihi

Dag två i detta varma land..

Ja nu börjar det dra sig mot kväll igen då här i AoNang, idag har det mest varit poolläge då mannen har drabbats av Montesumas hämnd alltså en släng av magsjuka. Det började faktiskt redan igår så det är ngt som han fått med sig hemifrån Sverige inte kul alls . Men sol o bad har jag fått  ändå o läsa går ju var man än befinner sig. Läser just nu 100-åringen som klev ut genom fönstret o försvann. Den är väl sådär har sina höjdpunkter o har väl småskrattat en del, så jag är nöjd iallafall.

Tog oss en promenad i kvällningen utefter strandpromenaden inte mkt man ser av havet för det blir kolsvart snabbt här nere , men bara känna alla dofter o höra vågskvalpet är underbart.

Lite mat behövs, så när vi hörde åskan börja att rulla i kanterna så hittade vi ett bra ställe med ljuvligt god mat jag käkade stekta grönsaker o det är minsann inte bara morötter o purjolök utan en massa gottigott. När vi satt där så drog regnet igång inget fint strilande smådugg utan fullkomligt skyfall helt otroligt , inte konstigt att det blir översvämmningar o förstör hela byar..
Mätta o nöjda ja iallafall jag, mannen ville bara hem o lägga sig inte ens Singhan drack han upp,o av maten var minst hälften kvar på tallriken, då är det ngt fel. Lyckades ta oss hem till hotellet mellan skurarna .
Nu blir det kaffe på balkongen med boken o en stönande o pustande gube i sängen sjuk o dålig stackars han. Bara hoppas att jag klarar mig denna gången.
Klockan är nu 21.06 o det är bara 29 + o ingen snö i sikte

Mitt kvällsmål .                   Solnedgång vid Aonangstranden

AoNang

Då var man hemma igen då på hotellet klockan är bara 20.40 lokal tid men det känns som väldans sent för oss.
har varit ute o kollat runt lite i omgivningarna gått strandpromenaden tagit en öl pratat med en tjej som ska ge oss massage imorgon fm där vi skulle få solstolar o parasoll vid beachen gratis jojo man tackar. En massage för ca 50 svenska kr är inte ngt överpris alls. Har sett solen gå ner över havet o blivit lite romantiska.. Shoppat lite o prutat mkt , det känns som att allt är mkt billigare här än i Phuket lr så har priserna ändrats iallafall till det bättre för oss.
Ätit Chicken satay m jordnötssås fishcakes o givetvis SINGHA kan man ha det bättre?? Näää tror inte det...
Nu blir det kaffe på balkongen o sen natti natti.
Imorgon väntar frukostbuffe o infomöte hos Apollo o den godonda massagen o mer sol o bad .....
Önskar att ni allihop vore här , kram o godnatt..

Bilder kommer senare .

Thailand nästa

Startade tidigt från Falköping m x2000 mot Stockholm o Arlanda (06.00) Sömnen på natten var väl inte så bra. Påpälsade i snöyran med vintersommarkläder ja vet knappt själv hur jag såg ut men jag frös inte iallafall ., hamnar på Arlanda airport i väldans god tid många timmar att slå ihjäl men man kan ju inte lita på SJ nuförtiden i vinterväder..Lite mat o läsning o strosande o kollande på alla som ska åka har åkt o väntar på ngn, Det är härligt med vänthallar på stora flygplatser.
Flygresan gick bra lite trångt men vi kom välbehållna fram , tycker bara synd om dom som hade små barn som inte kunde sova på nästan 10 timmar ujamig..

Så nu är vi framme varmt o gott när vi klev av flyget så kläderna åkte av lite pö om pö.
Hotellet är väl inget lyx 3 * men det finns nog allt som behövs  Har invigt poolen med ett dopp o solade lite fick även ner en Singha i strupen gött gött, vädret är bra på dagarna men sämre på em ,( det är alltså em här nu,
ca 09.00 hemma o här 15.00 ifall ni undrar alltså) åskan drog över rejält med ett riktigt skyfall efteråt. Nu har det lugnat sig så det blir väl en dusch o sen ut o se sig omkring o kolla in var maten finns här i byn

Solong från oss

Söndagslugn...

Ja då är man här igen då, det går långt mellan bloggturerna nu för tiden . Det var visst Valborg förra gången .
Mycket har hänt sedan sist , men det största är nog att jag blivit MORMOR,  till en liten skrutt som heter Melker, men ni som läser detta vet säkert det redan .

Idag kom vi hem från ännu en tur  från västkustens stora stad Göteborg, har varit där tre helger nästan efter varandra, första helgen med Kjells bröder då vi firade Håkan med en sväng till Rondo o Robert Gustavsson kanonbra.
Helgen därefter var tjejgänget på jobbet i väg o förlustade oss, o så himla kul vi hade . Vi var fyra stycken glada damer som tog tåget ner tidigt på fredag för att shoppa loss ordentligt . Givetvis så startade vi med en fika , hamnade på Fröken Olsson Cafe,  kaffe o "brajostmacka" är inte fy skam det... Sedan ut på stan där vi gick o gick o gick o handlade bara sån`t som vi absolut behövde, eller nåja kanske inte..
Som alla världsvana damer så satte vi oss på ett mysigt ställe o sippade på ett glas vitt sådär vid tretiden på em.
Tog oss sedan mot Hotel Scandic Crown där övriga två anslöt sig. Lite förfest på rummet o sedan mot Liseberg för att kolla in julstämningen där, såå himla vackert med alla dessa lampor. Käk intog vi på tågrestaurangen på Liseberg, lite shopping o lottköp sedan åter promenad mot hotellet. Där blev det pyjamasparty o en massa tjöt o skratt.
Lördag upp rätt tidigt o ner till en underbar frukostbuffe, så mkt o så gott..åter igen ut på stan för att ta oss till Haga o lite lagom stros. Fikade på Cafe Husaren som hade gigantiska kanelbullar stora som "dasslock" för att inte tala om kakorna ojoj... Ute på inköpsrunda hela dagen så drog vi oss mot hotellet för att fixa oss inför kvällens bravader, vad o vart hade vi inte alls planerat, bara att vi skulle ut o äta ngt gott
Givetvis hade vi lite förprat o rätt mkt skratt o en hel hoper mustacher som tossemaja Reggie fixat, har aldrig sett så många kvinnliga mustachprydda snyggingar förut. När maggarna började knorra så fick mustashgänget ge sig ut o vi hamnade på Dubliners o det var nog det bästa vi gjort för så himla görskoj var det längesedan jag hade . Ett coverband som hette Mowgli spelade o vi var uppe på dansgolvet i stort sett hela kvällen.
Sex hesa kraxande tjejer vaknade upp på söndagen trötta men otroligt nöjda med årets resa. Efter åter några timmar på stan så for vi hem till Falköping igen på em. Vi längtar redan till nästa resa..