Sjögångskor!!

Vilken härlig vårdag!!
Igår var jag på KSS ortopedtekniska verkstad för att få specialsulor till mina arbetsskor  Jag är plattfot som en anka och går som en sådan oxå eller snarare som en kobent plattfot..............kan ni se synen framför er . I allafall så var det en  trevlig man  ( såg bra ut oxå) som tog i mina ankfötter utan att rynka på nosen och fixade till inlägg så jag kan sväva på moln nu i mina stålhättade jobbskor tänk vad det ska bli lätt att arbeta

Jag frågade om MBT skor har ni hört talas om det??( Masai Barefoot Tecknology ) Det är iallafall en sko som är uppbygd på ett speciellt sätt med rundad sula Han berättade mkt och givetvis hade han ett par och hans fru oxå jag fick prova och gå lite med dom kändes väldigt skönt men ungefär som att vara på en båt i sjögång Men man fick en riktigt  bra hållning det ska vara bra för ryggen mm
Jag har kollat på dessa skor länge och läst om dom ,  tyvärr är det väldans dyrt ca 2000:-  men är det nu bra för kroppen så kanske det är värt pengarna Vore kul om ngn som har erfarenhet av skorna ville höra av sig
Ha en skön fredag allihop

Kommentarer
Postat av: Mia

En till kobent här då... fast det har jag ju då "fått" från dig. Vad gäller din kommentar om joggingbralla på jobbet så hoppas jag att det var ett skämt... så gåringen klädd här. Men som sagt ett skämt hoppas jag verkligen. Kram till mams

2008-04-18 @ 12:29:59
URL: http://maias.blogg.se
Postat av: winnerhorse

Hej Mammita,

kan man hålla balansen? Jag har också hört om skorna, men hur ser de ut? kan man ha dem på ett affärsmöte?
Ang din kommentar om sladdbarn. När jag fick de första barnen var jag en osäker 20+:are som fokuserade mkt på hur och vad, hur ska man göra och vad ska dom ha. Med sladdisen var det bara k ä n s l a och en helt annan trygghet i mammarollen. Samtidigt var det så att vi hunnit skaffa oss rutiner som familj som det i början var lite svårt att acceptera för alla. Va ska hon amma nu, vi har ju myskväll!
Ha en förträfflig helg!

2008-04-18 @ 21:52:04
URL: http://www.winnerhorse.blogg.se
Postat av: Jayne

Aldrig hört om skorna...men hade han inte heller gjort det???

2008-04-18 @ 23:37:23
URL: http://jayne.blogg.se
Postat av: Mia

Jag väntar spänt på nästa inlägg mams??

2008-04-20 @ 19:06:27
URL: http://maias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0