December snart slut!!

Ja det är kanske dax att skriva lite här nu det var ju ett tag sedan . Det har hänt en del sedan sist ,Varit i Thailand med man bror o svägerska alltså Kjell Börje o Annelie .Det var en helt fantastisk resa mkt sol bad god mat o lite shopping nåja det blev väl en hel del shopping men det kan det aldrig bli för mkt av (eller hur Börje??). men nu har snart hela december månad gått det darrar på sista dagarna nu .

Julhelgen har varit trevlig med alla familjetillställningar här o var. Julaftons lunch avåts här hos oss i Falköping vi som samlades runt bordet var jag Kjell Markus Mormor o Morfar från Floby och Anna-Karin Calle o lillnisse Benjamin från Skanör . Lite senare anslöt sig paret från Ekedalen alltså Mia o Jakob utan sina små kissemissar . (Det hade kanske blivit riktigt livat då Honey har varit inneboende hos oss i 3 veckor) Tomten dök upp här vid kvällskvisten det var ingen vacker tomte precis men han var snäll för alla fick sina klappar. Benjamin var inte så väldigt imponerad utan kollade mest in papper o snören . Nästa år blir det nog lite skillnad.
Juldagen var som tradition sen några år i hemmet i Floby där hela släkten "knödde" in sig o åt o drack o mådde kalas konstigt nog så kom det samma "fula tomteansikte" dit oxå kanske är dom släkt , kusiner eller nå`t.

Ja jag fick en xtra present i form av en liten förkylning som däckade mig fullkomligt men nu så börjar jag känna mig ok igen , fast det är inte värt att säga för mkt det är bara  andra gången på ett litet tag som jag hostar o snorar attjo.... prosit

Imorgon ska jag o väninnan Lollo ta oss en tur till Skövde o shoppa en ny outfit (har jag lärt mig av ungdomarna) för vi ska på fest på Nyårsafton hos familjen Häger i Gudhem . Det ska bli riktigt kul förra partyt med gamla gänget så låg jag sjuk men nu attans får det vara nog nu ska tanten festa (men baara lite) .  Nu ska jag ta fram kaffe kvällsmacka o intaga soffläge o planera för morgondagen.


Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt med ett inlägg igen!

2008-12-29 @ 19:56:29
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0