Skövdeshopping

Ja idag fick man försöka att krypa ur sängen i tid för Lollo skulle hämta mig för en tur till den stora staden Skövde , så kl 08.00 var jag klädd o kaffad läst FT o fixat till alla skrynklor o rynkor till det bättre njaaa kanske inte.
9.30 så plinga det på dörren o väninnan hämtade mig i sin fina Volvobil åkte till Elins Esplanad i Maxi huset för att göra lite REA fynd . Gick ut väldigt hårt ........ så efter första affären var vi tvugna att att ta en kaffe för att orka med resten av dagen , å som vanligt när vi inte träffats på länge så glömde vi nästan av var vi var och varför vi var där .
Hmm just det shopping var det som gällde. SÅ dax att lätta på ändan o handla . Jag köpte mig en nyårskjol mkt snygg tycker jag bh och en sjal gissa vilken färg ??? Som vanlig SVART . Tänker varje gång att nu ska jag köpa ngt riktigt färgrikt men det slutar alltid med samma gamla färg SVART. Ja så är det bara .
Sedan blev det lite småsaker hårtoning lite presenter för framtida bruk o en julskinka som var på Reapris. Eftersom vi strosat runt i godan ro så hade ju klockan rusat iväg o det var dax för lite matpaus igen . Lollo var sugen på att äta på Alpina (stans största pizzor) men jag avstyrde detta så för mig blev det en veg. grönsaksgryta o Lollo käka makrill inte helt fel ngt av det kan rekommenderas  . Vi åt alltså på nya matstället på Elins esplanad som ligger utanför Cubus mkt mkt gott. Hann med en liten tur efter det i några affärer  o avslutade på Rusta där det inköptes spegel,  hylla o ett litet bord allt i ek o billigt billigt det gillar vi oxå mkt. 

Väl hemma så blev det en liten kaffefika m Lollo o guben "gött" att sitta lite, fick julklapp av Lollo en jättesöt liten tomte i silver/bronsfärg ovanlig men gullig.  I ett tidigt anfall av snällhet så hade jag lovat Markus att hämta kusinen Jonas från Mullsjö då han ska fira nyår med Lilleman här o det blir FF för vi är bjudna till  paret Häger i Gudhem på NYÅRS KALAJS ska bli såå roligt .

 Ja Jonas är hämtat o inlastad och nu har lugnet infunnit sig i huset på Falegatan , mätta o mer eller mindre nöjda. Det blev paj till kvällsmat idag en räk/lax o en tonårsvänlig tacopaj som åts relativtv snabbt av gossarna för det var ngt som drog en trappa upp o det är inga brudar där (ja inte vad jag vet iallafall) utan deras bästa vän här i livet den nedrans datorn . Jaja nu vet jag vad ni tänker jag sitter ju där oxå  men inte hela tiden   , men dom små liven växer väl upp o  inser vad dom håller på med . Det kommer en tid när man får be dom om att vara hemma åtminstone en liten stund..........
Nu får det bli soffliggande igen kan vara skönt nu känner jag o kolla in ngt riktigt bra på TVn om det nu finns det??

Ha en bra sista natt på detta året snart kommer ett nytt oskrivet ÅR .


Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som ni haft en riktig kvinnodag!

2008-12-31 @ 09:24:46
URL: http://maias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0