Konfirmation granplantering och Mallis Tjoho here I come!!

Ja det var ett tag sedan jag skrev , det har varit mkt  runt omkring familjen nu. Bla har Mackan konfirmerats .

Vi gjorde tvärtom mot vad de flesta gör..... Alltså vi hade "konfakalas" på lördag eftermiddag med större delen av "släkta" närvarande innan vi visste om Mackan skulle klara sin konfa eller ej ?  Så tillbaka till kalaset som sagt vi åt och drack o hade trevligt (tycker jag iallafall)  hoppas övriga oxå tycker likadant!! För en gångs skull så var Markus o Jonas ifrån datorn i fleeera timmar Bra gjort (HAHA) De busade och lekte faktiskt med de små kusinerna Hoppade studsmatta bla och lilla Lizzie skadade sig ett par gånger inget allvarligare än att ett plåster kunde rätta till det hela igen, det sista tog hon hon en flygtur nedför källartrappan men som tur var gick det oxå bra .Undrar hur många plåster mamma Sofie fick använda då???

Söndag var det då dax för själva konfirmationen detta evenemang tilldrog sig i Floby kyrka som var fullsatt fast den är rätt stor Alla ungdomar klarade sig galant  Markus åkte till Pappa och hade kalas där för Ek släkten  .
Här i sta`n  var några som käkade lite middag .
Eftemiddagen hjälpte jag min lilla gubbe att sätta lite plantor , han tyckte nog att det var jobbigt med mig i skogen för jag tjatar o pratar hela tiden .

Nu sa han min gubbe att jag mååste lägga mig o sova för ska snart gå upp och flyga till Mallorca med Lollo ska bli riktigt skööönt , fast det är ju med lite blandade känslor , har lite dåligt samvete för att jag lämnar honom hemma här i sta`n . Han har mkt att göra just nu med alla sina papper  plantor .
Ja nu är det natti natti dröjer ett tag igen innan jag skriver om jag inte hottar någon dator i Alcudia Kram på er

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag håller med om att det var ett MYCKET trevligt och lyckat kalas! Maten var som ALLTID super!
Kram

2008-05-06 @ 15:35:38
URL: http://maias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0