Dymmelonsdag !!

Ja då har det redan gått flera dagar på Layoff veckan , fy attans va det går fort . Idag är det dymmelonsdag o det är början på Påsken, om jag kommer ihåg rätt från något någonstans jag läst så fick man inte föra oväsen denna dagen utan det skulle vara tyst o lugnt. Ja det är något som passar mig precis som handen i handsken. Lugn o ro är precis vad som behövs såå skönt.
Vädret idag är väl kanske inte det bästa, regn o småburrigt . Idag hade min käre make beställt kärra så vi skulle köra bort alla grenar o trädgårdsskräp som vi dragit ihop. Utav alla nedrans dagar denna vecka så var det ju tvunget att vara skitväder, det började bra med lite dugg men det bara ökade i styrka så till slut så vräkte det ner, jag var dyngsur ända in på kroppen. Och inte nog med det, mannen hade tappat sina nycklar någonstans men var??  Vi letade överrallt i trädgården, bilen,  på kärran med allt skräp och om igen överallt men icke. Nu kan man tala om att vara SUR inte bara på kroppen utan även i sinnet grrrrrr...... Sista lasset fick han köra själv jag gick in, hmm kanske inta så snällt men det var nog lugnast för husfridens skull =) .  
Jodå han hittade nycklarna i bilen  på ngt konstigt sätt hade dom hamnat mellan sätet och handbromsen där satt dom inkilade, tur att dom fanns iallafall Så nu är det väl lugnt igen .
Förmiddagen tillbringades med att fika med "brudarna" från jobbet LInda Ö,Ida, Regina LindaN med sina kottar Hampus Lukas o Julia alltid trevligt att småprata lite . Lollo var oxå där men hon fikade med Pia istället hmmm.
Nu ska jag fixa här lite vi ska ju fara iväg på 1-årskalas imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0