I helgen har vi fått väldigt mkt gjort!!

Ja det har gått för full maskin hela helgen, putsat fönster i nästan hela kåken. Det brukar vara väldans jobbigt o jag brukar få rysligt ont i armar,axlar och nacke, men det har gått så himla smidigt. Städat o pysslat .
Markus o Kjell har plockat ut trädgårdsmöblerna o monterat ihop paviljongen. Ja det är ju samma visa varje år, lika knöligt o besvärligt .Det är ngn sorts ihophållningsgrunka på mitten i taket av paviljongen som ska skruvas ihop o vi kommer aldrig ihåg vilken som ska börjas med så det slutar alltid med att ngn av oss står på en stege o ska skruva ihop plankorna men innan man  fått upp skruvdragaren så ramlar skiten ner o då gärna i skallen på den som står nedanför o ska ge sk goda råd . Det är inte kul o det är heller inga fina ord som pyser ut ur mungipan .......
Men nu är det uppe så det är bara att hoppas på en varm solig vår och sommar så man kan sitta där under i skuggan.
 
Lite  träning har jag allt hunnit med oxå bodybalance på lördagen o det var rätt jobbigt men kul,  Linda själv som ledde passet o det känns i hela kroppen . Idag var jag o Mia på ett pass ihop core o styrka o det är skitkul. Kan tala om att det känns oxå rätt bra i alla muskler , undrar hur det kommer att kännas imorgon då ??

Jag skulle ju ta kort på samma objekt i trädgården varje söndag, men det får bli imorgon istället för grannarna har hållt på med sitt garage o snickrat på , så de skulle säkert undra vad jag höll på med om jag  ställde mig o fotograferade mot dom ?? Lite pinsamt faktiskt .
Förresten våra grannar på andra sidan gatan har nog blivit tillsagda för dom har slutat spela högt nu. Istället har dom kört med en motorsåg, hela helgen. Kollade på fru granne o hon har legat på knä vid en stubbe o malt på med motorsågen. Och jag lovar det är samma stubbe som hon har gått loss på....ja mkt märkliga.
Nu är det söndagslugnet som infunnit sig, orkar inte titta på tv utan ska ta mig upp för trappan o krypa i säng
NATTI NATTI !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0