PÅSKAFTON o vädret är underbart!!

Vilken underbar dag att vakna till. Uppe tidigt trots att vi var på resande fot igår . Men vi hade bestämmt att det skulle bli den stora altanskurardagen idag. Så upp o fixa en god påskfrukost med kaffe macka ägg o sill, jag tog faktiskt ett ägg idag men pillade ur gulan för att vara säker på att inte få ont i magen. Det gick bra men ont i magen fick jag senare för jag har "mölat" in godis idag det var sååå länge sedan men gott var det o då får man skylla sig själv( men nu är det ok ) Så till verket redan 8.00 var herrskapet Karlstedt iförda gummistövlar o handskar för att dra igång jag penslade på trallrent o Kjell fick den stora äran att använda högtryckstvätten o köra med jaja jag vet karlar gillar maskiner ......Det gick som en dans skiten bara rann bort mkt effektivt o bra . Så nu är det bara att olja o måla o det blir imorgon det.
Vi fick besök på förmiddagen av vännen Svenne som kom på sin MC då fick vi ju ta en välbehövlig fika o tjöta bort en stund alltid kul när det kommer folk utan att vara bjudna , sånt gillar jag verkligen..
Nu känner jag doften av grillos ända in i huset Kjell har hämtat broder Håkan (Berit jobbar) så de sitter ute vis stugan o grillar o tar sig en stänkare ..... Så nu blir det till att duka fram o njuta av vårkvällen med lite mat

GLAD PÅSK PÅ ER ALLIHOP 

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0