Annandag Påsk snart slut

Nu har lugnet lagt sig över Falegatan igen. Barna har åkt hem en del med bil o en del på cykel .Gubben har slocknat i soffan o grannarna har äntligen stängt av sin stereo som har vrålat ut musik hela helgen inte närmsta grannarna utan de på andra sidan stora gatan vid ICA ......ingen hänsyn här inte.    Ja Mia o Jakob kom farande på sina cyklar här strax innan 13.00 de såg inte allt för slitna ut,  visst det hade varit jobbigt över Varvsberget o i backen upp från Åsle men hit kom dom o dom cyklade hem oxå,  jag erbjöd dom annars att jag skulle skjutsat dom tillbaka, men som dom envisa barna dom är så sitter dom nu o trampar för glatta livet mot Ekedalen .
Lugnt o stilla bara diskmaskinen som susar i köket . Nu ska det bara plockas iordning ryggan inför morgondagens arbete . Lite soffliggande för min del oxå sedan men först ska jag ta en promenad känns rätt behövligt just nu .

Förresten bekymren inför maten var snart avhjälpta, det blev lite påskplock o sedan ugnsbakad lax m wookgrönsaker o chilicremefraiche o ris . Till kaffet tog vi toscapäron o glass . Så nu vet ni varför jag MÅSTE ut o röra på mig.  Dam o herrsida                 På väg mot OakValley


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0