Kalas helg !!

Ja då sitter man här igen o en hel vecka har gått , en vanlig men rätt ovanlig ändå . Jag har ju tagit tag i det där med träning , ja ni såg rätt faktiskt . Veckan som gått har resulterat i tre träningstillfällen , två gånger tillsammans med Mia som är en bra peppare . Hon skulle behöva vara med varje gång . Det är jobbigt kan jag tala om men riktigt kul. Har ju hittat muskler som jag inte visste fanns över huvud taget . Det har ömmat o värkt lite varstans på den gamla "mammutkroppen " men det ska visst vara bra o kännas skönt hmmm .
Jobbveckan har väl förlöpt som vanligt tur jag har Ida som stöttepelare där . Fredagar är ju produktionsfria för tillfället o det blir ganska långsamt , tänkte ta ut komp o sluta lite tidigare i fredags men då fick chefen för sig att vi skulle gå en skyddsrond och det tog lite längre tid än beräknat så jag var kvar tiden ut . Ett litet årsmöte var inplanerat denna dag oxå o det tog inte så lång tid inga övernomineringar utan allt  flöt på lugnt o stilla. Större delen av truppen skulle bege sig till Aroy för lite samkväm efteråt men jag o Kjelleman var bjudna till Ekedalen på 60-årskalas.
O jisses vilket kalas massor av mat o gott dricka för dom som inte körde då.......Huset blev fullt av gratulanter . Ja just det ja vem fyllde år Jo Helena Floryd Jakobs mamma alltså Mias svärmor . Det blev allsång med många bra visor som Bertil knåpat ihop o lite spontant musikuppträdande av några gäster o inte att förglömma så blev det lite orientalisk touche på det hela när en vacker flicka kommer in o dansar magdans för oss . Snacka om att att ha full kontroll på kroppen det vickades på både det ena o det andra,  ja mycket bra.
Det blev rätt sent innan vi körde över berget hem till Falköping o sov några timmar .
Lördagen började jag med att gå på ett pass Bodybalance o jistanes där fick jag känna av ett par muskler till som varit vilande väldigt länge.

Eftersom det var en helg för kalas så for vi iväg till Larssons i Mullsjö för att fira en 15-åring o en 17-åring Jonas o Sofie där hade stora delar av släkten samlats för att kalajsa lite,  ja lite är väl synd att säga Monika hade gjort mkt god Tacopaj o en himmelskt god tårta . Vi åt som vi inte sett mat på länge mm smaskens . Som vanligt när vi träffas så är det trevligt o tiden går fort o klockan var rätt mkt även denna kväll innan vi kom hem till Falköping. Det bestämdes att på söndagen skulle vi sova lite längre ........vakna kl 06.00 men somnade om en stund till . Ja vi var nog uppe vid halv nio iallafall  Kjell skulle jobba lite o jag hade tänkt fara till Härja kyrka o lyssna på Jakob som skulle spela där . Hämtade upp Mia o kom till kyrkan där vi möttes av en matrona som talade om att vi inte "fick" sätta oss långt bak o vi som tänkt sitta där o bara flyta med . Halvstolliga konfirmander  en kul präst o mkt musik var vad vi fick till oss.  Lite vin o bröd intogs oxå . Tänk om man bara kunde spela ngt lite eller ha sångröst!!   Ja ja man kan ju inte få allt =) .
Nu ska här bli tv-soffan en viss Persbrandt ska ses.
  Sofie Anna o Jonas


Kommentarer
Postat av: carina

Inte konstigt att du måste träna när det vankas så go mat överallt!!!! Här är en till som borde göra detta, träna alltså! Jag har sprungit i affärer hela dan idag, är inte det träning? Ha det bra! Carina.

2009-02-23 @ 18:42:05
URL: http://sierra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0