Dagarna går

Ja då är arbetsveckan snart slut igen , som vanligt så är det ett tag sedan jag bloggade. Så här kommer en liten tillbakablick på veckan .
I lördags åkte jag till Götene för att hälsa på Malin o Jonny o lilla Ellen .  Ann-Marie mötte upp vid korsníngen i Götene då jag ju inte hade en susning om var huset låg.   Det är så himla kul att träffa dom det blir ju alldeles för sällan . Det var full rulle på Ellen jag fick läsa saga för henne o hon förevisade sitt rosa fina rum. Hans o Anna-Lena kom en sväng oxå , ja Hans släppte av Anna-Lena för han skulla åka en tur till ett av alla grabbars paradis Biltema (det andra är ju givetvis Jula) när han varit där o shoppat lite så kom han lagom till att vi fikade . Det var en mkt trevlig pratstund , nu har vi bestämmt att det inte får bli så långt till nästa gång..........

Eftermiddagen åkte vi till Västorp för att fixa sladdar till en Tv som vi släpat dit tidigare , kom lagom till em-kaffe inte alls illa o som vanligt alldeles för mkt kakor gott men men.   Vi tillbringade kvällen i Tv-soffan i lugn o ro sköönt.

Söndagen var minst lika lugn fast vi var ju på Kjells jobb o gjorde én liten städning , men vi är riktigt organiserade nu så det går fort som bara attan .  Framåt eftermiddagen for Markus till Ullene , han var nog glad att åka för mammut hade varit mkt tjatig o besvärlig . Det är  ju dax för val till gymnasiet o det är inte lätt. Hur ska man veta vad man vill bli i framtiden speciellt när det det är lite jobbigt med skolan o med en mamma som BARA tjatar .

Sedan kom vi till måndagen då det var time för planeringskonferens Vi for till Mullsjö med styrelsen planering o prat inför 2009 . Det kommer nog att bli ett tufft år för oss alla även om vi inte har ngt varsel i Floby ännu..
Jag var inte riktigt på humör vilket påpekades av flera stycken i gänget , ibland är man lite ur gängorna .  Tog mig en prommis på em till Monika där dom blev långa i ansiktet när moster knacka på =) kul kul.
Ett litet dopp i bubbelpoolen fick det bli senare på kvällen det var sååå varmt dimman lr ångan låg tät över  skallarna och skrattet bubblade ligga bra som poolen.
Det är skönt med detta gänget för så allvarliga vi kan vara ena stunden ligga snabbt kan vi släppa loss o ha roligt nästa. 
Åh vad jag gillar er allihop..........
Idag har det varit en "vanlig" jobbdag fast inte ! Vi har städat o 5S:at  fast om jag ska vara ärlig så har det väl mest blivit prat igen.......
Nu har vi precis sett "semestersvenskar " på Tv från Thailand visst känner man igen en del o visst längtar man dit igen . Har sagt det förut o säger det igen det bästa landet jag varit i (hitills) .
Men nu är det väl snart nattidax för små barn o äldre damer . Så då får jag gå o lägga mig
NATTI NATTI !!
    

Lilla Ellen                             Fam .Andersson o Mann o AnnMarie    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0