LÖRDAGSFIKA PÅ LILLA BLÅ

Ja då var det lördag igen , det känns lite som den där visan som nå`n sjöng nå`n gång
-Lördag hela veckan lördag hela veckan lördag hela veckan lång-  .
Visst är det skönt att vara ledig men undrar bara hur man ska kunna komma igång igen . Fast det är ju synd att klaga , jag har ju faktiskt ledigt en HEL vecka till men sedan drar det igång igen . Bara hoppas att jobbet kommer att finnas kvar ? Händer kanske inget justn men på sikt så vet man aldrig.......

Det "gamla" tjejgänget brukar träffas o ta en fika sista lördagen i månaden på sta`n , men nu tyckte vi att det var väldans långt till slutet på månaden så vi klämde in en xtra liten fikaträff o det var just idag.
Jag kom tidigt o mötte Rose o hann med att gå in på Hemtex och klaga lite på en duk jag köpte igår , som när jag plockade upp den var ihoppsatt med fullt av knappnålar , hade tydligen haft den på ett bord som visningsduk . Hur kul är det att den legat framme o blivit kladdad på ???????Lyckades iallafall få ner priset med 120:- till,   jag blev nöjd o glad .Så nu kan vi planera in att ha kalas igen med ny duk.
Fortsatte till Lilla Blå för fika där Lissie o Bitten dök upp , Lissie ganska nyvaken . När vi börjat att tugga i oss vårat fika så anslöt sig även Nyårsvärdinnan alltså "Bretta"  Vad det är härligt med kaffetjöt o skvaller.......
Jag har visst glömt att tala om vilket uppdrag jag fick av min vänner på nyårsafton Jo jag ska försöka att hitta en resa till ett varmt land i förslagsvis september dit vi allihop ska åka . Jag har suttit vid datorn o läst resesidor , tror att jag lyckats få ett någorlunda bra ställe Agia Marina /K Stalis på Kreta ringde för säkerhets skull till resebolaget o kollade så det ev skulle finnas plats för ca 18-20 pers . Japp ni läste rätt så många kan vi bli om det funkar Det fanns lgh kvar än så länge nu är det bara att vänta på att polarna hör av sig
             DET SKA BLI SÅÅ HIMLA KUL .
     Här  några av dom härliga brudarna .


Kommentarer
Postat av: Annika

Det är alltid mysigt att träffas å umgås lite med vännerna...

Ja nu har mia fått in mig på detta spåret oxå... Men det är faktiskt väldigt roligt... Ha det bäst...

Kram Annika

2009-01-04 @ 08:57:40
URL: http://nikkis.blogg.se/
Postat av: Jen

oj, det var många värre än släktresan...eller inte.. =)...vi kollar oxå o inte är det lätt att hitta trots vi bara är 2 pers som ska resa!

2009-01-04 @ 10:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0