Syskonbarn på nattbesök

Ja då ringde klockan vid sju inte så tidigt egentligen för mig då jag går upp före fem när det är jobbtime för mig , nää idag var det mannen i huset som skulle kravla sig upp ur sänghalmen o knata iväg till jobbet.
Men tillbaka till gårdagen då vi fick besök av lille Pontus som ska var här några dagar , han har bestämmt att det ska bli 10 dagar , kanske kan bli lite svårt då det är dax för Volvoarbete på måndag igen (Hur kul känns det då?? )
Efter Tv-tittande pyjamaspåtagning o tandborstning så var det dax att bädda , det fick bli madrass på golvet . Men vilken sida skulle han ligga på ?? Efter lite pratande hit o dit så var Kjell favorit o det blev hans sida . Omstoppning o godnattande av Pontus o rektorn ( litet rosa gosedjur). Vi brukar alltid somna till lite radioprat i vanliga fall  men har man en liten 4,5-åring på besök så gäller andra val , det blev Saltkråkan , och faktiskt går det att somna till det oxå No problem att all......
- Mamma Monika du kan vara lugn lilleman somnade gott utan att lugga av håret på någon av oss  o han har sovit som en stock hela natten på sin madrass . Nu håller vi på med "morronbestyr" o BollibompaTv så får vi se vad som händer under dagen.   

Kommentarer
Postat av: Monica

Hmm, tur för mamma att det är Volvo på måndag, hade nog varit svårare för mig att klara tio dagar. Svårt att somna igår, sista dan på ledigheten och ingen lillkille som luggades och låg tvärsöver mig. Nåja, skönt att han trivs och hoppas han inte sliter ut er totalt med sina planer, man får säga NEJ till honom ibland!

Kram

2009-01-07 @ 18:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0