Ja då var det måndag igen

Ja då var  det ny vecka igen , o måndagen har snart gått. Helgen går så fort , man tycker att det är fredag o ledigt men sviss så är det måndag igen . Det måste vara lite åldersrelaterat att tiden går fort ?? Är det fler som tycker likadant??  Det har varit en blandad helg med olika aktiviteter   .  Lugn fredagkväll i Tv-soffan som vanligt inte mkt att titta på men givetvis så blev det På spåret med charmkillarna Filip o Fredrik , de verkar helnojiga men är verkligen duktiga.   
Kjell gjorde sin första övertidslördag för denna säsongen men jag kan garantera att det inte blir den sista , så jag tog en promenad upp till sta`n o stämde träff med "lilla guben "för en fika . Det var mkt folk på stan finns inte så mkt annat att göra när folks plånböcker börja att tunna av.....än en liten pratstund o fika. Det är ju såå mysigt.  
Eftermiddagen tillbringades på prommenerande fot i Ekedalen tillsamman med Mia Jakob o deras kompis Linus ( en trevlig prick)  det var rysligt blåsigt men vi visste ju vad som väntade på Sandstensvägen när vi knatat runt skogen .
Nybryggt kaffe o ugnsvarma cockies mmmm  . Jag o Mia hade köpt Harry Boy o var så gott som säkra på att vara storvinnare innan kvällen var slut. Men så sjutton heller det blev som vanligt skit o ingenting . Så det var bara att tacka  för sig o åka hem till Falköping igen o jobba ett tag till på den miljonen som är väldans svår att få ihop =) 
Söndagen var en grå o dyster dag småkallt o "röset"  Gjorde liite nytta iallafall med att plocka undan o röja lite gamla papper o skräp och förbereda middagar inför veckan . Kan jag ha blivit inspirerad av  ungdomarna i Ekedalen tro ??
Svårt att somna på söndagskvällen o ännu svårare att komma upp idag på morgonen usch . Jobbet var inte kul idag mkt krångel fast man får vara glad att ha ett jobb i dessa tider (som sagts tidigare många ggr) o jobbarkompisarna väger ju upp mkt.
Blev lite besviken på Svenne o Tojje som fick reda på att jag bloggar o blev väldigt förvånade , kommer inte riktigt ihåg kommentaren men nå`t i stil med att   -Va, sysslar du med sånt gamla!!!!!!! haha om dom bara visste ......
Nu ska jag sätta mig i soffan o kolla in hör o häpna IDROTTSGALAN 

Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Roligt att vi inspirerar, äevn om matförberedelser inte är en jättekul grej. Men BRA är det i vilket fall och man sparar en MASSA dyrbar tid på veckan då man oftast är lite trött efter jobbet!



Det är ju hur kul som helst att du bloggar Mammut!

2009-01-20 @ 09:52:27
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: Tojje

Hmmm...jag sa väl aldrig något i stil med "gamla".

Där har du fel ;-)

2009-01-20 @ 14:21:12
Postat av: mammut

Tojje!!

Kanske hade jag fel iallafall men ngn liten kommentar var det nog =) lr??







2009-01-20 @ 16:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0