VarselSverige

Idag har jag varit i Skövde på försäkringskonferens mkt trevligt o intressant men man blir ju så trött av att sitta still o lyssna ,föredragshållaren Håkan Svärdman från Folksam som pratade före lunch hade ämnen som nyheter i socialförsäkringarna o välfärdsbarometern.............hmm hur kul låter det ?? Men det var bra , somnade inte en enda gång . Däremot efter lunch så fick Ann-Gerd nästan sitta o nypa mig i sidfläsket för att jag skulle hålla ögonen öppna iallafall större delen av tiden.  Sedan var det lite dragning på lotter som vi fått vid start . Åh vet ni vad ??
JAG VANN !! JA just det  ni såg rätt jag vann en cykelhjälm,  kan ju vara bra att så man inte cyklar omkull o dänger i skallen.  Kändes bra sedan att åka hem fått bra information och ja allt kändes bra  .  Då kommer dråpslaget --
VARSEL VARSEL på lastvagnar igen .... ska det aldrig ta slut någon gång??
Kollade in Mias blogg o fick se att Jakob ringt henne om varslet , han jobbar ju på lastvagnssidan i Skövde o kommer väl bli en av dom drabbade . Men när vet dom ju inte . Å då blir ju lilla Mia orolig o bekymrad hur det ska bli med allt . Det kan man ju förstå . Det är banne mig inte lätt att ge råd heller i detta läget när dom frågar . Försöker lugna men vet inte om det hjälper.   Väntar bara att det ska smälla till med varsel även i Floby undrar ju hur länge vi ska klara oss där .
Snart vill man inte höra på radion eller titta på Tv längre vart man kollar så är det VARSEL J...A skit .  
Bara hoppas att det snart vänder till det bättre. Som Mia skrev i sin blogg  (maias.blogg.se) efter regn kommer sol
Nu är det hopp säng klockan ringer 4.50 imorgon bitti .

natti natti


Kommentarer
Postat av: Mia

En något lugnare Mia idag faktiskt... Allt går om man är frisk!!! Så nu är det positivt tänkande som gäller. Jakob var nog i chock igår och börjar istället förstå IDAG.



KRAM

2009-01-14 @ 05:41:41
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: Monica

En kollega sa en gång till mig när det var tufft på jobbet: När man kommit längst ner i dalen, kan det bara gå uppåt igen! Skönt att tänka på ibland när man är därnere.

2009-01-15 @ 20:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0