Härligt veckoslut !

Nu var man hemma igen då efter att ha haft 2 riktigt bra dagar .
Igår var vi på Lundsbrunn o hade en helt fantastisk SPA-dag m delar av brudarna  på jobbet. Vi startade 8.45 från Falköping o styrde bilen med Lollo vid ratten mot Götene  hon körde mkt bra i snöyran. Vädret var riktigt uselt så vi såg verkligen fram emot att vistas inomhus. Väl framme i mkt god tid så hade dom givetvis inte öppnat  utan vi satte hos i salongen o tog lite "morronfika"  När det börja rassla i receptionsgallret så var vi givetvis först i kön av badsugna damer =)  .  Vet inte om det var en nyanställd kvinna som satt där bakom disken  men hon uppförde sig som en riktig virrpanna ingen som helst struktur i arbetet. Försökte serva flera på en gång vilket inte blev så bra visade det sig senare då Ida hade fått skriva på fel kvitto till sitt kontokort . Ja jisses . 
Ja just det ja på tal om virrpanna så är undertecknad med på den listan . Jag hade talat om för tjejerna mkt noga vad som skulle tas med o vad som inte behövdes, men tänkte inte på att jag oxå skulle ha med mig ngt att bada i hmm för det var väl inte nakenbad ? Näpp,  så det var bara att fixa badis där  som tur var fanns det.
När vi kommit i våra badisar virat våra gröna kimonos om oss o stoppat fötterna i gröna tofflor så var vi redo för dagens bravader. Ja ni skulle sett oss där laffade vi omkring som gröna ufon i våra snygga stassar hela dagen . Ryggmassage o ansiktsmassage ångbastu o badande sååå himla skönt för att inte tala om den goda lunchen som serverades i matsalen , ja man behövde inte gå hungrig därifrån .
 

Idag har jag o Mia varit i Jönköping för att shoppa lite o umgås det händer ju allt för sällan nu för tiden. För en gångs skull var vi inne i city o kikade i affärer  Mia hittade nkt som hon var sugen på men hon avvaktade lite . Åkte iväg till A-6 som man alltid brukar hamna på vid besök i denna staden . Kikade runt där oxå o där jag handlade lite ett par riktigt sköna skor en vårduk till matsalsbordet o ett fat på fot mkt snyggt tycker jag .
Mat måste vi ju ha så Mia övetalade mig att vi skulle äta sushi.  Hmmm mkt tveksam till detta, men ok provar väl då .
Och det kan jag lova det var riktigt gott , så det blir fler gånger men i Falköping finns inget ställe vad jag vet ännu...?
Det får väl bli till att leta upp ngt ställe när man komer till storstaden!! 
Nu är det hemmasoffan o Earth our som gäller så släck alla lampor o tänd mysljus o kryp upp i soffan o bara umgås
 Dagens sushitallrik mums........

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det var en dag att vara nöjd över. Spabilden såg inte alls tokig ut heller...där hade jag GÄRNA suttit och PÄST!

2009-03-29 @ 07:08:20
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: Jen

Din första sushi!!?.. det som är så gott, min favvis. Åker ni till Sthlm ska jag visa er våran favoritsushi ställe på söder.



Finns här i Skövde oxå, men inte lika gott. Annat fall får man göra egna, rätt enkelt o gott =)



Krams

2009-03-29 @ 16:38:11
URL: http://lifeofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0