Mellan hägg o syren

Skomakaren tog ledigt mellan hägg o syren, nånstans har jag hört detta om det är en visa eller dikt vet jag inte . Men nu blommar både häggen o syrenen .
Mannen kom in med en bukett som doftar så ljuvligt så det nästan kniper till i hjärtat.
Visst är det härligt om man bara kunde sätta sig ute o njuta nu , men det är ju bara så mkt att göra jämnt. Antar att det är så för alla ? Har jag rätt??
Men det går mot ledigt , det är ju snart KristiHimmelsfärd o då blir det långledigt  IGEN.....Så "gött"
Idag tog jag mig i kragen o tog två pass på Form välbehövligt för den gamla kroppen. Där träffa jag Mia som oxå ville pressa sig lite .Det var faktiskt inte bara vi där lokalen var överfull fanns inte brädor till alla . Verkligen ett populärt ställe.
Nu får det bli en kaffeskvätt o lite tidningsläsning o sedan hopp i säng . Tidigt upp imorgon igen 4.45 ringer klockan =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0