Nu är den långa lediga helgen slut....

Ja som vanligt så rusar bara tiden iväg. Tänk att en helg kan gå så fort. Känns inte länge sedan som jag tog söndagskorten o la ut här på bloggen. Så nu är det dax igen, o det har ändrat sig mkt igen sen sist. Det grönskar o blommar så det knakar i buskar o träd. Grannens garage växer oxå, men mest på höjden ser ut som en stor  maskinhall=)
 

Första dagen i Maj firade vi ju in Börje o Annelise födelssedagar, det var mkt trevligt god mat o en helt undebar kaka/tårta till kaffet. Lägenheten var riktigt härlig stor o ljus med sjöutsikt,  ja om man sträckte på halsen o kikade mellan husen så. Men det behövdes ingen spegel som i sällskapsresan...... Vi tog en prommis efter allt ätande o blev guidade av Annelie gick utmed sjökanten o det var så vackert i solen o värmen. Har bestämmt att vi ska ta minst en tur dit i sommar, kanske blir fler för det fanns visst ett ställe med goooda räkmackor o ett annat ställe som hade våfflor o kaffe mmm.....SÅ det är väl bara att packa nattpåsen o flytta in några dagar !!

Lördagen var det trädgårdspyssel som gällde, vi fick mkt gjort. Man känner sig nöjd när man rensat o fixat o planterat lite växter. Bara att hoppas att det inte blir frost nu, får väl ta täcket o lägga över de små isåfall. Det blev lite grill oxå framåt kvällen, bäst att passa på man vet aldrig när regnperioden infaller. 
Jag o Markus avslutade kvällen med en promenad på Ålleberg, det var riktigt "gött". 

Idag fick vi ett litet snabbbesök från herr o fru Holgersson, vi ses alldeles för sällan tyvärr. Blev kaffe o en liten men trevlig pratstund. Carina skulle jobba idag (stackars hon ).  Får ta mig i kragen Carina o bestämma en kväll för mer prat över lite öl o vin . Ser fram emot detta. 
Då var det "tesagt, o tesagt gäller.".....


Nu ska det snart bli kaffe här, sa till min man snällt o rart  (haha) att han kanske kunde sätta på "pannan". 
Imorgon är det arbetsdag igen jobbar "senvecka" usch inte kul alls, men det är fyra dagar sen är det ledigt igen. Då är det en fullspäckad helg igen Jonas ska konfirmeras i Mullsjö.




 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det blir bara grönare o grönare hoppas bara inte det blir frost nu för då tar det blommorna på plommonträdet odet är riktigt grant hos oss just nu Nu ser du att jag läser ialla fall Hälsningar från ett kallt Floby

2009-05-03 @ 21:40:10
Postat av: Gunnel

Jag skrev en längre promomoria men den försvann jag har iallafall varit inneo kollat att det bara blir grönare o grönare hoppas bara att det inte blir frost nu när plommonen blommar för då är det kört Det blommar enormt i år men i kväll är här kalltHälsningar från oss

2009-05-03 @ 21:44:18
Postat av: Gunnel

Jag skrev en längre promomoria men den försvann jag har iallafall varit inneo kollat att det bara blir grönare o grönare hoppas bara att det inte blir frost nu när plommonen blommar för då är det kört Det blommar enormt i år men i kväll är här kalltHälsningar från oss

2009-05-03 @ 21:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0