Nykterhetskontroll

Har varit m sonen på föräldrainformation om lägerskola  ikväll. Det verkar bli en bra vecka för ungdomarna dom ska bo på ngn kursgård i Falkenberg. Jag som aldrig kan hålla mun lovade att baka bullar till deras fika. Undrar hur många 100 man ska baka tro?? Dom är ju rätt bra på att käka i den åldern. Så det är väl bara att ta fram assistenten o knåda på....Jag skjutsade Mackan till Ullene igen, vid Torrevalladammen blinkade en bil på mig, ingen som jag kände. Gasade på lite o jisses där stod farbror polisen o vinkade Hej Hej !! Fick stanna o visa körkortet o blåsa, Hmm det är ju inte så lätt brukar tappa luft hosta o bära mig åt. Men det gick riktigt bra o jag var nykter Vilken himla tur va!!

När jag var på väg hem mot Fale 6 så sken solen så jag blev lite sugen på tipspromenaden på Ålleberg .( Här i stan hade det kommit en rejäl störtskur)  Så det var bara att lasta in mannen i bilen och fara upp till bergstoppen. Vi var ute i sista minuten, men vi fick vår lapp o drog runt . Det var som vanligt blandade frågor en del jättelätta o en del mer svåra. Ska bli intressant att se resultatet på lördag?? 
Tänk vad det ändrar sig fort i naturen bara på några dagar. Det blommar för fullt. Vitsippor,  violer(?) och det är till och med stora knoppar i liljekonvaljen. Hjälp det är ju alldeles för tidigt, ska ju inte komma förrän till skolavslutningen. Gick en runda i trädgården oxå det blommar o växer här med så det knakar. Syrenerna är oxå nästan utslagna
LJUVLIGA TID SOM KOMMER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0