Bullbak

Vi hann med en promenad på Ålleberg igår iallafall, det var riktigt härligt fast än frågorna var lite krångliga, blir intressant att se om jag hade någor rätt.Det blommar för fullt nu vitsippor o midsommarblomster o liljekonvalj allt på en gång. Visst är det härligt.
Idag har det varit den stora bullbaksdagen, jag lovade i ett svagt ögonblick på ett föräldramöte att jag skulle baka bullar till niornas lägerskola i Falkenberg o det var en lämlplig dag idag tyckte jag. Så när mannen farit iväg till jobbet, han jobbar alla dagar nu i dessa deklarations o bokslutstider så plackade jag fram min assistent inte fullt så gammal som Mias monster( http://maias.blogg.se/) som hon förärat från mina goda vänner . Ökade på lite med degvätskan mot vad jag brukar för det är ju många bullhungriga tonåringar att mätta, så här ska bakas en ordentlig sats med bulls. Men herregud det bara jäste o jäste .Fick hämta upp syltgrytan o hälla över degen i för det rann över i  degbunken. Men det blev iallafall en rejäl hög med bullar nästan 140 stycken. Bara hoppas att dom duger ?  Sedan blev jag inspirerad av Mia som bakade bröd, så jag fortsatte o rörde ihop lite vad som fanns i skåpet för att för att göra lite brödkakakor. Dom blev rätt nyttiga mkt linfrö o kruska i. Mannen godkände dom till kvällssalladen o sa att det var riktigt gott .Tack Tack
Ikväll har vi nästan gjort färdigt i stugan , det ska bara spikas fast lite lister, dom är ditsatta men inte ispikade. Så nu är det bara att ha en liten invigning. Eller förresten kanske en stor med pompa o ståt o röda matttan o klippning av band hmm det tål att funderas på.
Nu känner jag att det är snart dax att sova börjar att dra i ögonen nu. Imorgon ska vi till Skövde o inskaffa lite grejor till Markus inför skolslut o lägervecka .
   

  Ihopkolijoxbrödkakor

Kommentarer
Postat av: Mia

Mmm vad gott allt ser ut. Brödkakorna ser JÄTTEGODA ut, roligt att jag kunde inspirera lite

2009-05-22 @ 06:45:44
URL: http://maias.blogg.se/
Postat av: carina

2009-05-24 @ 15:18:17
URL: http://sierra.blogg.se/
Postat av: carina

Bagarbertas bullar dom smakar ju så bra............

2009-05-24 @ 15:19:40
URL: http://sierra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0