Måndag ...

Japp då var det måndag då...två dagar kvar innan vi far hemåt. Idag har det mest varit molnigt med ngn liten solstrimma knappt så det har märkts, men skam den som ger sig vi har tillbringatt dagen på beachen i svenskkolonien. jag skrev ju om Thaisvenskan , hon heter Montip o inget annat. Fick som vanligt kaffe o frukt o lite småprat. eftersom det det var lite sämre väder så blev det massage igen , nu var det benens tur att få en omgång o det behövdes för jag har riktigt ont i dom , förmodligen träningsvärk efter alla trappstegen vid Tigertemplet i lördags. Nu känns det mkt bättre.
Dagens lunch bestod av chicken kebab ala Thai som levererades av en svensk kille som bott här i 14 år och som nu tillsammans med sin kvinna öppnat ett litet ställe (igår var första dagen) det smakade helt sagolikt gott. Vi ska nog gå till honom imorgon o prata lite o få tips ifall vi åker ner hit ngn mer gång..isåfall blir det bara flygstolar och var sin ryggsäck.
Vi köpte en lyckolyktta som är en tradition här i Thailand, en vit papperspåse kan man säga som det tänds ngn form av ljus/bloss i så skickar man upp det i luften o den flyger iväg, då ska man önska sig ngt . Det gjorde jag och det kommer att slå in ....så du vet det nu Mia.
Den for iväg med min önskan långt långt upp i himlen så försvann den bortom molnen, en rätt häftig o mäktig känsla.
Jag har inte så mkt att skriv om idag av lite olika skäl, så nu tar vi godnatt och tänker på våra nära och kära...

Kram på er ..    

Tänder lyktan                    på väg upp            o bara som en prick på himlem

      


Kommentarer
Postat av: Anneli

Så fort tiden går... Har ni redan varit där i nästan 14 dagar. Men snart är det våran tur att njuta av sol o bad ;D

2010-12-06 @ 18:50:16
Postat av: Annica

En sådan lykta tändes här på nyår i fjol... Fast jag visste inte biten med önskan.... :)

2010-12-06 @ 20:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0