Onsdag mitt i veckan

Startade dagen med en simtur i poolen, hann precis bli klar innan regnet kom, sen har det regnat större delen av dagen.
Vi beslutade oss för att ta en buss in till Krabi Town där vi ju inte varit ännu. Hoppades ju på att det inte skulle regna så mkt där.

Gick ner till huvudgatan här i Aonang för att kolla när bussen behagade anlända kan ju komma lite när som helst tidtabeller existerar inte alls. Turen var med oss och vi vänatde nog bara högst fem minuter innan ngt slags fordon kom o tutade som en besatt . ja buss kan jag ju inte kalla det utan det var en pickup där alla satt på flaket på bänkar visserligen vadderade o med ett kapell över ......inget kan förvåna en här i Thailand längre.
Efter många krökar o en buss som körde rätt fort hamnade vi mitt i city, där gick vi omkring en stund o tyckte att det mesta var rörigt, bullrigt o stökigt. Det kändes otroligt sjabbigt  för att vara en rätt stor stad. man blir lätt fikasugen av promenerande o hittade ett hyfsat bra ställe med otroligt goda bakverk, där satt vi ochnjöt en bra stund , kändes som en fika på stan i Falköping. Det enda som var skillnaden var ju givetvis priset....

Vi besökte ett vackert tempel som låg intill en skola för munkar, tyvärr var det stängt för renovering, lite tråkiigt då vi hade gått rätt många trappsteg uppåt för att komma dit.
Fortsatte vandringen på stan besökte ett varuhus där priserna var närmast som hemma absolut inget för oss prutglada ..For hemåt efter många timmar på stan med en annan flakbuss.
Kvällen har tillbringats med fotvård /massage o pedikyr Så  nu har jag fina röda tånaglar .
Kvällen delikata måltid iintog vi vid en mopperestaurang o jag tror nog de var det godaste vi ättit hitlls . Kjell tog en helgrillad firre o jag tog fried rice whit seafood . Godaste o billigaste absolut där kommer vi nog att hamna igen fast vi sagt att vi ska äta på olika ställen varje dag.
Nu är vi nöjda för idag o avslutar som vanligt med kaffilering på vår balkong tack för idag o godnatt...

    







Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni har det gött. Jag läser och avundas varje dag :) Börje

2010-12-01 @ 20:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0