Vad har hänt här ?????

Jaa.. jisses vad tiden går kan undra vad jag har gjort egentligen? Dagarna bara går fort som attan. Julen for förbi som ett skott . Det var en trevlig helg med familjerna samlade. Lagom med julklappar o för mkt julmat som det alltid blir.
Nyåret firade vi i det trevliga paret Hägers hem i Gudhem, mat o skratt o fyrverkerier o det gamla glada gänget samlat..
                                   

Mellan Nyår o Trettondagshelgen for vi till Skanör för att hälsa på Familjen Fäldt, här hemma hade vi massor med snö, o när vi närma oss Skåne ingenting det var gröna åkrar , ja kanske lite pudervitt bara annars nästan lite vår i luften......Men på promenad var det såå kallt blåsigt o burrigt.
Härligt att träffa lille Benjamin, han är en riktig charmknutte det var Moffa o Kina för hela slanten. Dom gick ju i väntans tider när vi var där, o vi trodde nästan att dom skulle få fara iväg men nää det väntade tills den 13/1 då det kom en liten Viktor .
                                                       

Trettondagsafton firades i Vänersborg hos broder Börje o Annelie där vi fick god mat en trerätters middag Dom är fenomenala på att fixa till det m mat o dryck . Vi spelade lite spel m bla Buzz riktigt kul o sov gott i det nyrenoverade gästrummet  TACK det var sååå gott alltihop. 

                                                     
Jaa så har det hänt ngt riktigt stort det har ju varit bröllop i släkten,  Maria o Jakob gifte sig i lördags den 16 Januari kl 15.00 i Varvs kyrka med efterföljande fest i Dimmehus. Ett så vackert brudpar har nog sällan skådats, men så är man ju part i målet oxå. Kyrkan var väl i stort sett fullsatt, o Mats Löfving vigde dom . Han talade o hade sina poäng så vi fick oss några härliga skratt.
Paret sa givetvis Ja o när ringen skulle tas fram så busa Jakob lite o låtsades att han inte visste var den var, men Linus var medskyldig o fixade fram den snabbt.
Väl framme i Dimmehus så blev det mottagning med champagne o snittar, o sedan sittning med medelhavsbuffe , vi hade så himla trevligt och roligt.
Jag var ju väldigt nervös för jag som den ömma modern skulle ju hålla ett tal , det skrev jag bara några dagar innan men jag tror det blev bra. Det var första gången som jag pratade inför så många.
Vi var väldigt många gäster tror ca 85st, med några mindre barn som skötte sig otroligt bra på festen

Efter maten var det bröllopsvals som dom klarade galant trots släp o vida kjolar. Kaffe bröllopstårta o fyrverkeri.

När borden var röjda så var det dax för musiken att dra igång o så var det partaj halva natten , jag tror att de flesta var uppe o stuffade runt,  såg faktiskt Jakobs mormor Stina uppe o dansa loss lite .....
Toastmaster Rickard o Toastmadame Emma hade planerat o fixat  otroligt bra, allt funka efter schemat . Väldigt organiserat o bra  Tack till er båda.
Får inte glömma tjejerna i köket som fixade allt med den äran Lollo , Lena, Ida, Ann-Marie o Ida utan er så hade det gått åt skogen med käk o disk Tackelitack......

Nu har nog allt kommit ikapp mig är slak som en vissen dahlia, har legat på soffan i två dagar, kroppen värker o skallen har bankat, men nu känns det som att jag är lite piggare har suttit uppe nu i säkert två timmar men nu ska jag sträcka ut mig igen o vila . Imorgon blir det dax för gruvan hoppas jag iallafall.

Förresten Nyårslöftet får bli att blogga lite mera,  mindre kan det ju inte bli eller hur?? Hihi.....

                             

Det kommer fler bilder senare har inte så många här ännu...

Kommentarer
Postat av: Ewelina

vilket fint par=)

2010-01-19 @ 20:37:28
URL: http://ewe-linasvensson.bloggspot.com
Postat av: Börje

Har allt varit här och tittat må du tro :)

2010-01-19 @ 21:16:26
Postat av: Annika

Det var verkligen ett vackert brudpar..

Du var jätteduktig med ditt tal, kom nästan en tår å rös i hela kroppen...

Blogga mera så man kan läsa lite =)

kram Annika

2010-01-19 @ 22:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0