Dag två i detta varma land..

Ja nu börjar det dra sig mot kväll igen då här i AoNang, idag har det mest varit poolläge då mannen har drabbats av Montesumas hämnd alltså en släng av magsjuka. Det började faktiskt redan igår så det är ngt som han fått med sig hemifrån Sverige inte kul alls . Men sol o bad har jag fått  ändå o läsa går ju var man än befinner sig. Läser just nu 100-åringen som klev ut genom fönstret o försvann. Den är väl sådär har sina höjdpunkter o har väl småskrattat en del, så jag är nöjd iallafall.

Tog oss en promenad i kvällningen utefter strandpromenaden inte mkt man ser av havet för det blir kolsvart snabbt här nere , men bara känna alla dofter o höra vågskvalpet är underbart.

Lite mat behövs, så när vi hörde åskan börja att rulla i kanterna så hittade vi ett bra ställe med ljuvligt god mat jag käkade stekta grönsaker o det är minsann inte bara morötter o purjolök utan en massa gottigott. När vi satt där så drog regnet igång inget fint strilande smådugg utan fullkomligt skyfall helt otroligt , inte konstigt att det blir översvämmningar o förstör hela byar..
Mätta o nöjda ja iallafall jag, mannen ville bara hem o lägga sig inte ens Singhan drack han upp,o av maten var minst hälften kvar på tallriken, då är det ngt fel. Lyckades ta oss hem till hotellet mellan skurarna .
Nu blir det kaffe på balkongen med boken o en stönande o pustande gube i sängen sjuk o dålig stackars han. Bara hoppas att jag klarar mig denna gången.
Klockan är nu 21.06 o det är bara 29 + o ingen snö i sikte

       
 Mitt kvällsmål .                   Solnedgång vid Aonangstranden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0