Äntligen framme

Ja då är vi här igen efter en otroligt lång resa..
.
Hade stort hejdåkalas i torsdags m barn , barnbarn o föräldrar . Tog tåget mot Stockholm 07.02 när vi beställde så kunde vi ju inte tro att vädret var som en tidig höstdag, hade ju nästan trott att det skulle vara lika mkt snö som för ett år sedan. Kom till Stockholm i mkt god tid , låste in väskorna på centralen o tog oss en prommis till gamla stan härligt där o köpsugen blev jag ju men inte stor ide när vi var på väg vidare. Fikade på konditori Sundebergs en ryska( tror jag som basade där med fast hand) serverade gott fika. Vi fortsatte sedan att utforska gränderna o mot Drottninggatan såå mkt att titta på ujujuj o inte shoppa no no....
Tog flygbussen till Arlanda checkade in vårat "lilla" bagage. Där blev väntan ganska lång flyget framflyttat, när vi äntligen kom på så höll dom på att reparera fläktsystemet o vi blev ännu en timma sena 19.30 drog vi iväg. Gick hyfsat bra att ta sig igenom 12 timmar halsovande/sittande/liggande . Stackars alla små pyttingar bara som var ledsna, en grät nog hela natten.
Väl framme i Phuket så var det bara att plocka av sig lite kläder , 33 grader lite av en värme chock men såå gött änndå. Fint mottagande musik o vackra flickor i högtidskläder som hängde blomkransar om halsen på passagerarna, ja inte på oss utan på folk på plan som kom från Copenhageen, tror det var premiär för direktflyg därifrån.
Alla väskor kom med o vi fick hoppa in i en minibuss som gasade iväg till Ao Nang, en resa på 2.5 timmar.
Best Western Ban Aonang där är vi nu .
Provat poolen en snabb sväng skönt med ett dopp, o varit ute o käkat lite o strosat runt o kollat in tidigt nöjesliv o marknaden.
Nu har guben krypit ner i sängen , jag skriver lite o sen ska jag kaffileera o läsa lite bok. Tidig frukost imorgon o sen till stranden där jag ska bara vara hela da`n.....

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Låter så härligt! Idag kryper solen fram i ett november dimmigt skanör. Vi tänkte fira far med en sista grillningen för säsongen.

Hälsa Pappa Kjell med en stor kram från oss i Skanör

2011-11-13 @ 10:41:46
Postat av: Maria F

Hej! Vad skönt ni verkar ha det. Här är det som vi sa tidigare idag ganska kallt och lite mulet. Hos mormor och morfar var som vanligt maten supergod och nu sitter vi här alla tre och är SÅ mätta. Melker sitter i mitt knä nu när jag läser din blogg och helt plötsligt när jag läser pekar han på kortet på dig uppe i hörnet och säger nått typ "bombo" eller "bommo". Så nu har både du och kjell fått namn. Kram

2011-11-13 @ 18:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0