Snart är det helg..

Tiden går fort när man mår bra o har det så otroligt gott. Dagarna är sig rätt lika här i AoNang morgontur i bassängen, dusch, väcka mannen gå o äta frulle (eller kaffe o en brödbulle m ost o några skivor vattenmelon). Ganska dålig frukost om vi jämför med andra Thaihotell ..men som som sagt tidigare det räcker. Viktigast är ju faktiskt kaffet. Förresten så började jag ju denna dagen med kaffe på balkongen då jag vaknade alldeles förtidigt,  poolen öppnar inte förrän sju.
Packar badväskan o laffar iväg mot The Last Fiscehermans bar/beach o vår lilla vän Montip. Hon är alltid lika glad o gästvänlig. Solat badat o läst , alltså slö o slapp det är just nu mitt motto, lappsjukan kanske kommer . Idag tog jag en Aloevera massage så skön så jag somnade till en sväng. Ljuvligt!!
Det finns en engelsman här som jag kallar "rastamannen" han är säkert i pensionsåldern halvsliten gubbe med rastahår sitter o hinkar pilsner på barerna , en rätt läskig typ o han ser vi som sagt precis överallt idag var han hos Montip o skulle ha massage, hörde att han sa att han varit här för sjunde året?? Mkt läskig sak.
Ikväll lyxade vi till det ordentligt , gick till en familjerestaurang o åt, Kjell tog kyckling m cashewnötter o ris o jag tog Pad Thai m räkor o en stor o en liten öl Vi betalade i svenska kronor räknat m dricks 70:- för allt.  O detta var faktiskt det godaste vi ätit hitills . Underbar smak.....Blir inte sista gången  där inte.
Igår var vi på show med Thailands absolut sämsta trubadur, en riktig falsksångare, kunde inte annat än skratta åt den stackarn men han mumlade på , ja allt var väl inte kass men men......
Det var även lite snabbvisning i Thaiboxning o elddansuppvisnin, det var  ganska häftigt ... Maten var väl så där men ganska mysigt m tända ljus o så. Lite romantik i luften jojo..
Tidigare ikväll var det ett ordentligt åskväder någon timme det fullkomligt öste ner, men så bara på ett kick slutar det o är precis lika varmt igen....
Nu är klockan 22.30 här, balkongen är öppen o jag hör musiken från baren på andra sidan gatan , ska krypa ner o läsa min bok, innan John Blund har dragit ner ögonlocken helt på mig.
GODNATT  VÄNNER ..

Kommentarer
Postat av: Agneta

Låter som ni har det underbart, er väl unnat. Går hemma med handen i bandage o är rastlös till tusen. Operationen gick jätte bra, nu är det bara att vänta.Kramar

2011-11-18 @ 10:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0