Torsdag 10 januari

Ännu en härlig dag hos oss. Morronsim är inte att förakta , skulle man kunna hinna med hemma oxå innan jobbet, men då fick jag väl gå upp kl 3 . 
Vi hade lite planer på att flyga upp till Bangkok ett par dagar men det är lite svårt med biljetter nu så det får bli nästa gång. Vi tar oss en tur till Koh Lanta istället räknar med att åka färjan på måndag morgon o återkomma onsdag igen blir två nätter på ngt hotell där . Ska bli kul att se ngt annat paradis 
Idag nere på Massage nr 5 så fick jag nästan bryt på några svenska damer ( kärringar) som klagade o tjötade om o på allt, inget var bra . Monthip sa till dom att det går inte sitta i solen hela dagen för det kommer bli alldeles för varmt , men nähädå -Vi satt i solen HELA dan igår så det ska vi göra idag med blabla. Jojo vilka var det som efter några timmar tog sina stolar o lommade in i skuggan haha. Tur att dt inte är mitt ressällskap då hade jag nog slängt hela högen i havet.
Vår vän som säljer grillade majskolvar på stranden, pratade med oss en en del idag, ja han är döv så det blir någonsorts teckenspråk , men det funkar. Han kom tydligen från Malaysia från början o hamnade här på stranden , startade m att sälja handukar men det var rena skiten så nu är det majs som gäller. En majs kostar 50 Bath.
Han berättade att han sålt två stycken till en turist som betalade o han bara stoppade ner pengarna o kollade inte förrän senare i väskan då var det 100 euro istället snacka om förtjänst....
Idag har jag nog fått liite för mkt sol, blir lätt det när man ligger i havet o guppar runt i timmar, varmt o sidenmjukt vatten, såå njutbart,
Lite shopping har hunnits med ikväll, måste ju pruta lite varje dag. Mannen i "vår" butik kände igen oss från förra året o sa att jag sänker priset direkt för du ska ju ändå ha det så billigt hihi. man tackar fast på samma gång får jag lite dåligt samvete oxå.
Käkade god mat som vanligt till kvällen , jag åt min älskade fyllda annanas med räkor o bläckfisk, Kjell åt kyckling m cashewnötter o ris. Trötta är vi nu hemma igen Kjell sover o jag datakollar lite . Här kommer lite blandade bilder från dagen ..
 Ojj jag glömde ju att vi relaxade ju vid poolen oxå i eftermiddag med varin Blue Hawaii jammi jammi o volvo köör dom även i Thailand det ni.
 
 

Kommentarer
Postat av: Barna

Haha. Varför klagar man när man äntligen får sol o bad med god mat o trevligt folk! Usch på dem! Era dagar låter underbart. Här hemma är snön tillbaka, bara lite så det lyser upp. Även kylan med isvindar har hittat hit. Ta med andra ord med er sol och värme hem tack! Kram, HAJ

2013-01-12 @ 10:26:09
Postat av: Anonym

Har inte läst denna heller ;)

2013-01-12 @ 15:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0