Söndag 12 Januari

Sitter här på vår balkong med en mugg kaffe, klockan är 06.37 . Det är rätt tyst o lugnt ute ngn enstaka moped som är på väg någonstans......o några ungdomar som rumlar hemåt efter nattens party på "fina bargatan" . Ja fin o fin vet jag inte för där har vi inte varit än, men vi hör musiken o skrålet varje kväll .Får ta en tur in där ikväll kanske.
Kjell sover fortfarande , inte lika morgonpigg som jag . Ni som känner mig vet ju att jag nästan alltid är uppe o kaffilerar tidigt även hemma i Falköping. Det är ju rätt gött att komma upp o skaka liv i kroppen o ha en stund för sig själv.
 
Vädret ser ut att även idag bli soligt o fint, ngn vädersajt hade spått regnskurar ngn annan kanonfint hela veckan!!
Veckan ja, det är bara fem dagar kvar innan vi MÅSTE flyga hemåt igen. Tiden går så otroligt snabbt, vi har ju sett o gjort så mycket under den här tiden så nöjda måste vi vara, men det är alltid sorgligt att fara här ifrån. Men nog om det som sagt fem dagar som ska utnyttjas till fullo.
 
LIte om gårdagen. Det blev Massage nr 5o6 hos Monthip som vanligt, det är som att komma hem. Mycket bad o en del sol. Vi tog oss varsin helkroppsmassage, kändes mycket behövligt efter allt ryggsäcksbärande o promenerande i Kuala Lumpur , blev ju några kilometer där. En lyx man verkligen kan kosta på sig här, varje dag. Dom är jätteduktiga massagetjejerna/killarna .
 
Vi var  kvar extra länge på stranden innan vi lurvade tillbaks till The Verandah  igen . Dusch o balkonhäng, Chang till papa  o martini till mama. Man blir oftast titulerad så här, eller mister o madame helt ok för mig. Inte som i Kuala Lumpur där små "vispar" på 20-25 bast kallar mig young lady , det blir bara löjligt....
Vilken skillnad det är på resandet nu o när jag började min resekarriär, då fanns inget internet/dator inga mobiltelefoner, kontakten hem var otroligt sporadisk, snigelpost och en telefon på posten som man kunde ringa hem på ngn gång men det var väldigt dyrt.
Nu kan vi messa, maila prata med varann direkt på whats up o framförallt Skypa, vilket vi gjorde igår med barn o barnbarn. Härligt att se busungarna, dom saknar vi ju givetvis.
Vi har fått lite nytagna bilder skickade , Tack så mycket det gillas!!
 
Det finns en marknad här i Aonang  som vi inte varit på någongång, gick dit igår men det var inte så mycket att se eller köpa . Noparatharamarkanden är så mycket bättre. Kanske tar bussen till Krabis nattmarknad ikväll , sista chansen innan hemresan, vi skulle ju köpa friterade insekter till fredagsmyset framöver .
Gick tillbaka till centrum igen för att shoppa , blev lite kläder till smågrabbar, bara svårt med storlekar får hoppas det passar.
Nu är det snart dags för morronprommis o sen frulle o ännu en fantastisk dag på beachen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0