Torsdag o snart hem till Aonang

Frukosten på vårt hotell Concorde i Kuala Lumpur är en bra start på dagen , finns mycket gott att välja på. Finns även en massa folk att sitta o studera, det är lite häftigt att se folk från alla världens hörn som är här för att se stan, men det finns även  många  affärsmän/kvinnor det syns tydligt på klädseln. Vi turister är mer åt shorts/linnehållet o de andra har oftast mörk kostym/dräkt . Strikta o stilfulla.
Vi hade inte helt bestämt vad som skulle hända idag, men gick iväg till hopponbussen för att ta oss till Central Market o starta där. Sätter oss o väntar på bussen o väntar o väntar. Kommer fler turister som väntar o väntar. En hopponkille säger att bussen kommer om 15 min, då hade redan 20 min gått. Ingen buss, väntar lite till ska fråga killen igen, men då har han stuckit. Vart vet ingen !! Pratar lite med ett trevligt par från Australien som bara var förbi två dagar. Till slut efter dryga timmen kommer äntligen bussen, jag frågar vad som hänt, blir ombedd att bara gå o sätta mig. Jaja skit samma....Nu är vi på väg. Åker till Central Market, o strosar runt där en lång stund finns även där mycket fint att handla men fyndar bara tre sjalar för ca 30:- . Trötta fötter måste vila så vi ramlar ner på ett Cafe o får oss lite kaffe, o bestämmer fortsatt riktning. Måste ju bara gå igenom Chinatown en gång till o insupa allt som inte finns ngn annanstans . Ljud , ljus o dofter blandas i en salig röra...Shoppar absolut ingenting, funderar på kabinväskan igen, men Näpp, det får vänta eftersom priset inte var vad jag tänkt. Tror att jag kan hitta den i Aonang om inte får jag väl ta mig en tur till vårt eget shoppingparadis Ullared med ngn vänlig reskamrat. Någon som är villig??
Bestämmer oss igen för att ta en hopponbuss, när går nästa? Jo den går precis alldeles NU. Vi ser bussen o får ta det stora steget eller rent av springa, rakt ut mellan alla bilar, vi lyckas precis komma på . Snabbare än snabbast.
Nu får vi åka med en öppen buss, så vi kan se ännu bättre o filma lite mer. Finns hur mycket som helst att se. Fina nybyggda höghus precis granne med halvrisiga fallfärdiga ruckel. Åker med en halv runda runt stan igen, hoppar av rätt så långt från vårt hotell. Behöver allt få röra på oss en del idag med o det känns bra.
Till hotellet för en snabbdusch o sen ut igen sista kvällen i denna fantastiska stad, är nästan lite småkär i stan....
Måste bara få se Petronas Twin Tower en enda gång till i kvällsljus. Hänförande Vackert Magiskt !!!!
Tyvärr så kom vi aldrig upp i tornen och fick se utsikten, får bli nästa gång, när det nu kan bli...
Avslutade faktiskt  kvällen på Hard Rock Cafe som ligger alldeles bredvid vårt hotell.  
Nu har vi packat våra ryggsäckar inför hemresan till Aonang imorgon. Fyra dagar som verkligen har satt sig i minnet. Ska man åka till en storstad så ska man åka till Kuala Lumpur,  jag lovar absolut inget man ångrar.
Nu så tar vi GODNATT o ses i Thailand nästa gång!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0